Vi er her skam stadigvæk: Stærk trio holder Nordea-fanen højt i Give

Lisa Damgaard, Katrine Terkelsen og Malou Schnell. Det er navnene på den trio, der er Nordeas frontfigurer i Giveafdelingen. Rent fysisk har de kontor ovenpå danbolig i Torvegade 5, og udover de tre bankkvinder kan man også booke møde med andre rådgivere/specialister indenfor Nordeas banksegment. 

Af Jim Hoff – jimhoff@voreslokalavis.dk 

GIVE: I december 2017 flyttede Nordea i Give deres aktiviteter fra bygningen i Jernbanegade til nye kontorfaciliteter til 1. salen ovenpå danbolig i Torvegade 5. Her oprettede man en såkaldt co-location. Det betyder på almindeligt dansk, at man i stedet for at flytte helt fra byen opretter en filial hos en samarbejdspartner, i Nordeas tilfælde var det så danbolig, hvor såvel nuværende som kommende kunder kan booke møder ind til forskellige bankforretninger.  

Det er i disse dage tæt på 6 år siden, at Nordea foretog dette træk, og vi skal hilse at sige fra Lisa Damgaard, der er filialdirektør i Vejle-Giveafdelingen, at sådan er det stadigvæk.  

-Som kunde, eller kommende kunde, kan man booke møder her i Give med vores faste rådgivere Katrine Terkelsen og Malou Schnell, der har Give som deres arbejdsområde. Vi håndterer her alle slags bankforretninger, både stort og småt, og kunderne har også mulighed for at booke møder med specialister indenfor områder som formuerådgivning, investeringsrådgivning, private banking og erhvervsforretninger. Fordi vi er en meget stor bank, har vi vores helt eget netværk af specialister at trække på, og det anser vi som en stor fordel, forklarer Lisa Damgaard. 

Lokal pige med stærke rødder i Give 

I og med at Katrine Terkelsen, der har titlen premium rådgiver, er en af de faste “Give-piger” på Nordeas kontor i Give, har man en lokal født og opvokset pige, der kender både området mange af de folk, der bor på egnen. 

- Mine forældre bor i Give, og jeg kan vist roligt sige, at jeg kommer ud af en bankfamilie. Selv har jeg gået i skole i Give og spillet en masse håndbold i Give, så jeg føler da på mange måder, at Give er min hjemmebane, siger Katrine. 

Åbne telefoner 24-7 

Man kan planlægge aftaler på kontoret i Give via netbank eller via telefonen. Hos Nordea har man, apropos telefon, en ret unik telefonordning, idet der altid er en, der tager telefonen 24-7 året rundt.

- Det giver jo tryghed for vores kunder, at de ved, at de altid kan få fat på en medarbejder. Man kan have akut behov for en banksnak, man kan have et meget akut behov for at spærre sit dankort, eller man kan komme i tvivl om, man er blevet kontaktet af en af de mange banksvindlere, der huserer lige nu. Så kan man og bør ringe til os og den vej rundt få styr på tingene, siger Lisa Damgaard. 

 Rådgiver Malous Schnell er også tilknyttet afdelingen i Give. Foto: Nordea

Fysiske møder skaber gode relationer 

Katrine og Malou forsøger så vidt muligt at koncentrere deres mødedage i Give, hvor de samler flere møder på én dag. Man har ingen faste åbningstider, men man er disponible fra mandag til og med fredag efter aftale.  

- Naturligvis ser man i dag flere og flere, der klarer deres bankting online, men vi vil også rigtig gerne møde folk i virkeligheden. På de fysiske møder har man bedre mulighed for at danne gode relationer til folk, og ikke mindst de lidt ældre vil gerne sidde overfor deres bankmand/kvinde. Det er trygt og godt – og genkendeligt, siger Katrine.  

Lisa Damgaard pointerer, at selv om man ikke er fysisk til stede i Give med faste åbningstider hver dag som i “gamle dage” i Jernbanegade, så er Give i fokus for Nordea.  

Vigtig spiller i Give 

- Vi har været i Give i mange år, og vi er rigtig glade for samarbejdet med danbolig, som vi jo deler hus med. Vi føler, at vi rent bankmæssigt er en vigtig spiller her i Giveområdet, og Nordea har faktisk i disse dage lanceret et større brandingtiltag i forhold til markedsføringen af Give filialen. Den kampagne kan man se HER på Nordea Danmarks Facebook-side, hvor man blandt andet kan møde Katrine, fortæller Lisa Damgaard.   

Her finder du som en ekstra service et link, der giver gode og håndgribelige råd i forbindelse med svindel.  

Lisa Damgaard (tv.)  og Katrine Terkelsen er glade for de fysiske møder med kunderne i filialen i Give. Foto: Jim Hoff