Vækst på erhvervssiden: Virksomhed med over 100 ansatte rykker ind i Give

Gives erhvervsliv har i den grad fået tilført nogle muskler i forbindelse med at Servicekompagniet har overtaget MyCo-seedbygningen på Ryttervangen 1 i Give. Domicilet bliver den landsdækkende virksomheds nye hovedkvarter, hvorfra over 100 ansatte tilbyder en lang række forskellige services lige fra rengøring til bogføring. 

Af Jim Hoff – jimhoff@voreslokalavis.dk 

ERHVERV: I starten af november måned har der været travlhed i de lokaler på Ryttervangen 1, der tidligere husede MyCo Seed, ejet af Finn Myllerup. Det er den nye ejer, Johnny Kristensen og hans folk, der i disse dage og uger har travlt med at gøre bygningen klar.  

Johnny Kristensen ejer virksomheden Servicekompagniet, som beskæftiger sig med facilityservice. Det handler eksempelvis om elementer som erhvervsrengøring, vinduespolering, reception, posthåndtering, kantinedrift, grøn pleje, ejendomsservice, marketing, bogføring, økonomi. Derudover har man også et datterselskab, Mirando, der faciliterer rengøring hos private. 

Vil tæt på det midtjyske erhvervsliv 

Virksomheden har også en webshop i pipeline, hvor det handler om salg af boligtekstiler. Webshoppen får også fysisk base på Ryttervangen 1. Der arbejdes også på at etablere en inkassoafdeling, hvor det ifølge Johnny Kristensen er den “rare og gode kontakt”, der er omdrejningspunktet. Her taler man med folk direkte, i stedet for at sende trælse mails. 

-Vi har tidligere haft vores hovedkvarter i Fredericia, men i takt med at vi har åbnet kontorer på Fyn, har vi følt et behov for at komme ud og blive synlige her i det midtjyske område. Vi fik så øje på kontorerne her i Give og kunne med det samme se, at det var både fine faciliteter og en rigtig god central placering her i Jylland – og at Give er en spændende by i udvikling, siger Johnny Kristensen. 

Foto 1: Johnny Kristensen er indehaver af Servicekompagniet, der fremover får hovedbase på Ryttervangen 1 i Give Foto: Jim Hoff 

Samler mange faciliteringsopgaver under én paraply 

Det grundlæggende koncept hos servicekompagniet er, at de tilbyder at samle så mange af en virksomheds daglige behov for rengøring og andre lavpraktiske opgaver lige fra håndtering af telefonopkald og kantinedrift.  

-Ved at samle det hele under én paraply her hos os, gør vi det enkelt, overskueligt og sandsynligvis også billigere for virksomheder at få håndteret den daglige vedligehold, drift og håndtering af de mere gængse dagligdags praktiske gøremål. Og det ligger i vores koncept, at vi tager både de helt store industriopgaver og de helt små private opgaver ind – vi kan løfte alle slags opgaver indenfor vores koncept siger Johnny Kristensen.  

Han kan fortælle, at virksomheden har over 100 ansatte, og at det er virksomhedens politik, at samtlige medarbejdere forstår og taler dansk.  

Skal ud og ”stemme dørklokker” 

I forbindelse med at Servicekompagniet skal etablere sig her på egnen, vil Johnny og hans folk ud og “stemme dørklokker”.  

-Det handler om, at vi tager ud og tager personlig kontakt til alle virksomheder med 5 medarbejdere og derover. Vi præsenterer dem for vores virksomhed, har en pakke fed til dem med firmaets eget logo påtrykt, der er en folder om vores koncept, vi har en gave til dem, og så tilbyder vi, at man kan deltage i en konkurrence.  

-Det går ud på, at hvis man siger ja til en servicepakke hos os, så deltager man i en konkurrence, hvor der er en masse gaver/præmier på spil: Et rejsegavekort til 10.000 kroner, en tur på et Comwell hotel, kro- og hotelophold, gavekort til biografen eller god rødvin samt ikke mindst et cruise med DFDS, fortæller Johnny. 

Foto 2: Der er i disse dage travlhed i lokalerne hos Servicekompagniet, hvor denne gode flok er i gang med at gøre lokalerne klar. Foto: Jim Hoff 

 “Nu skal Give-egnen lære os at kende” 

Han kan ydermere oplyse, at besøget ikke varer længere end 15-20 minutter. 

-Her er vi, akkurat som i vores virksomhed, hurtige og effektive, for vi vil jo ikke stjæle folks tid, men vi vil dog rigtig gerne ud at møde folk og deres virksomheder her på egnen, så de kan lære os at kende. Besøget er helt uforpligtende, og en del af den “lær-os-at-kende-kampagne", vi vil iværksætte her i byen og omegnen. 

Når vi går ind i december måned, vil virksomheden udvide antallet af arbejdspladser på hovedkvarteret, og i forhold til en formel åbningsreception kan Johnny fortælle, at det er noget man arbejder konkret på, og at der vil blive meldt ud, så snart det hele er faktuelt på plads.  

Nyudnævnt gazellevirksomhed med AA kreditrating 

-Men vi er klar nu til at tage opgaver ind, så ring bare på 70 26 26 86, eller gå ind på vores hjemmeside. Her kan man søge mere specifik info om vores serviceydelser. Og så synes jeg da også lige, at vi skal have med i beretningen, at vi er blevet kåret til Gazelle-virksomhed – og at vi faktisk i dag (14. november red.) skal til Odense for at modtage prisen.  

- Vi kan også bryste os af at have en AA-kreditrating, hvilket betyder, at vi er kendt for at betale vores regninger til tiden. Og i et land med 6.000 rengøringsfirmaer, her er også de små enkeltmandsfirmaer talt med, så ligger vi på en landsdækkende 49. Plads – og det er vi altså ret stolte af. Så et eller andet må vi jo gøre rigtigt, konstaterer Johnny Kristensen med et smil. 

Kodeordet er ‘ordentlighed’ 

Han understreger, at selv om man er et stort firma med mange forskellige faciliteringsopgaver, så handler det om, uanset om det er en stor eller lille kunde, at man er tæt på kunderne og via en god personlig dialog sørger for kundens tilfredshed på alle planer.  

-For mig handler det om noget så grundlæggende som ordentlighed, så enkelt kan det siges, lyder det med overbevisning i stemmen fra Gives nye erhvervsmand.